Coronatoegangsbewijs - voor al onze concerten dient u te beschikken over een geldig coronatoegangsbewijs.
Van Baerle trio
Hannes Minnaar, piano
|
Volgens de recensenten is het Van Baerle Trio het beste pianotrio van Nederland.
Het Amsterdamse Van Baerle Trio ontstond aan de gelijknamige straat in Amsterdam Zuid, waar lange tijd het Conservatorium gevestigd was en waar het Concertgebouw te vinden is. Het Van Baerle Trio is inmiddels internationaal een gevestigde naam.
Volgens de Volkskrant spelen ze “zo homogeen als een Siamese drieling”. Ze ontvingen voor hun debuut-cd uit 2013 een Edison Klassiek en vielen ook individueel in de prijzen. Hannes Minnaar, een van Nederlands succesvolste pianisten, ontving in 2016 de Nederlandse Muziekprijs. Twee jaar later was het de beurt aan violiste Maria Milstein en ook cellist Gideon den Herder behoort tot de absolute top. Dan mag je dus met recht spreken van het boegbeeld van de kamermuziek in Nederland.
Hannes Minnaar speelt op een Maene-vleugel. Dit instrument draagt bij aan een rustig klankbeeld. Om dit te realiseren greep Chris Maene terug naar het oorspronkelijke basisprincipe van de rechte, parallelle besnaring: hier zijn de bassnaren niet gekruist t.o.v. de andere snaren, maar lopen er evenwijdig mee.
Het Amsterdamse Van Baerle Trio ontstond aan de gelijknamige straat in Amsterdam Zuid, waar lange tijd het Conservatorium gevestigd was en waar het Concertgebouw te vinden is. Het Van Baerle Trio is inmiddels internationaal een gevestigde naam.
Volgens de Volkskrant spelen ze “zo homogeen als een Siamese drieling”. Ze ontvingen voor hun debuut-cd uit 2013 een Edison Klassiek en vielen ook individueel in de prijzen. Hannes Minnaar, een van Nederlands succesvolste pianisten, ontving in 2016 de Nederlandse Muziekprijs. Twee jaar later was het de beurt aan violiste Maria Milstein en ook cellist Gideon den Herder behoort tot de absolute top. Dan mag je dus met recht spreken van het boegbeeld van de kamermuziek in Nederland.
Hannes Minnaar speelt op een Maene-vleugel. Dit instrument draagt bij aan een rustig klankbeeld. Om dit te realiseren greep Chris Maene terug naar het oorspronkelijke basisprincipe van de rechte, parallelle besnaring: hier zijn de bassnaren niet gekruist t.o.v. de andere snaren, maar lopen er evenwijdig mee.