Het Trio:
|
Ella van Poucke cello, Georgy Kovalev altviool en Daniel Austrich viool |
Ella van Poucke, cello
Celliste Ella van Poucke (1994) wordt gezien als een van de meest veelbelovende celliste van haar generatie. Afgelopen seizoen gaf ze onder meer als een jonge Nederlandse "Rising star" twee carte blanche concerten in het Concertgebouw in Amsterdam.
Ze begon op 6-jarige leeftijd met cello spelen, op haar tiende studeerde ze aan het Koninklijk conservatorium van Den Haag en later aan het Conservatorium te Amsterdam waar ze studeerde bij o.a. Godfried Hoogeveen. Ella van Poucke studeert momenteel bij professor Frans Helmerson aan de Kronberg Academy in Duitsland. Haar studies worden mogelijk gemaakt door de von Opel/Schaefer Stipendium. Op 10-jarige leeftijd maakte Ella van Poucke haar debuut in de kleine zaal van het Concertgebouw in Amsterdam en sindsdien speelt ze in alle belangrijke concertzalen van Nederland en het buitenland. Op 11-jarige leeftijd werd ze uitgenodigd om op te treden tijdens het 60-jarig van het Gerechtshof, waar de Koningin, Kofi Annan en andere diplomaten aanwezig waren.
In 2008 won ze het Prinses Christina Concours en later dat jaar maakte ze haar solo debuut in de grote zaal van het Concertgebouw, waar ze samen met cellist Colin Carr het dubbelconcert van Vivaldi uitvoerde. In 2010 won ze de prijs voor het meest veelbelovende talent tijdens het Nationaal Cello Concours Amsterdam. In 2012 won ze de Avond van de Jonge Musicus en vertegenwoordigde ze Nederland tijdens het Eurovision Young Musicians Competition in Wenen. Ook won ze de Grand Prix Ravel 2012, tijdens de Ravel Academie in Frankrijk. Afgelopen zomer won Ella van Poucke de Nicolas Firmenich Award tijdens het Verbier Festival.
Als solist trad Ella van Poucke op met o.a het Nederlands Philharmonisch Orkest, Mainzer Kammer Philharmonie, the Polish Chamber Orchestra, Amsterdams Kamerorkest en de Junge Sinfonie Berlin. In 2012 speelde Ella van Poucke de premiere van het cello concert van Uljas Pulkiss tijdens de Amsterdamse Cello Biënnale, dat speciaal voor haar werd geschreven. In september 2013 maakte ze de Duitse première met de HR-Sinfonie orchester Frankfurt tijdens het Kronberg Festival.
Ella van Poucke's liefde voor kamermuziek is groot. In 2010 werd ze artistiek leider van het Kamermuziek Festival Amsterdam dat jaarlijks plaatsvind in de Amstelkerk te Amsterdam. Ze is regelmatig te gast bij het Reizend Muziekgezelschap, speelde o.a tijdens het Internationaal Kamermuziek Festival Utrecht, Amsterdamse Cello Biënnale, Rheinmain Music Festival, Kronberg Festival en het Mecklenburg Vorpommern Festival in Duitsland..
Ze volgde masterclasses bij o.a Bernhard Greenhouse, Anner Bijlsma, Miklos Perenyi, Colin Carr, Gidon Kremer, Andras Schiff, Menahem Pressler, Christoph Eschenbach, Yuri Bashmet, Mischa Maisky en leden van het Emerson kwartet. Afgelopen seizoen trad zij onder meer op met pianist Jean-Claude vanden Eynden, haar broer Nicolas van Poucke, het Prazak kwartet, Philippe Graffin, Nobuko Imai en Gary Hoffman. Ella bespeelt een N. Vuillaume uit 1860.
Georgy Kovalev, altviool
Hij werd geboren op 15 juli 1990 in Tbilisi, Georgië, als oudste zoon in een muzikale familie.
Na zijn studie aan het Tschaikoski Conservatorium in Moskou in de klas van Yuri Bashmet vervolgde hij zijn studie aan de “Hochschule für Musik und Tanz Köln” bij Matthias Buchholz. Ook studeerde hij bij Nobuko Imai aan de “Haute École de Musique de Geneve” in Zwitserland.
Hij won prijzen bij verschillende concoursen, waaronder een 2e prijs tijdens het 7e “Yuri Bashmet International Competition” in 2011 in Duitsland en in 2010 tijdens de “International Brahms Competition” in Pörtschach in Oostenrijk. Hij won de eerste prijs van de Neva Foundation tijdens de “Verbier Festival Academy”in 2011 in Zwitserland en hij is een van de deelnemers aan het “Yehudi Menuhin Live Music Now” project in Duitsland.
In juni 2012 nam Georgy deel aan het “Chamber Music Connects The World” festival in Kronberg, waar hij samen musiceerde met grote musici als Christian Tetzlaff, Yuri Bashmet, Gidon Kremer en Steven Isserlis. Tevens werd hij uitgekozen mee te werken aan zowel de “International Music Academy Switzerland” in 2011, 2012 en 2013 als aan de IMS van Prussia Cove (UK) in april 2012 en 2013. Hij nam deel aan veel verschillende festivals, zoals het “Bellerive Festival”, “Aurora Chamber Music Festival”, “JazzFest Bonn, “Open Chamber Music Week” in Prussia Cove en vele andere. Georgy kreeg masterclasses van Steven Isserlis, Ivry Gitlis, Kim Kashkashian, Garth Knox, Tatjana Mazurenko, Seiji Ozawa, Lawrence Power, Pamela Frank, Gabor Takacs-Nagy, Ferenc Rados, Antoine Tamestit, Lars Anders Tomter en anderen. e “Deutsche Stiftung Musikleben” heeft hem een altviool van Bernard Simon Fendt in bruikleen gegeven.
Hij werd geboren op 15 juli 1990 in Tbilisi, Georgië, als oudste zoon in een muzikale familie.
Na zijn studie aan het Tschaikoski Conservatorium in Moskou in de klas van Yuri Bashmet vervolgde hij zijn studie aan de “Hochschule für Musik und Tanz Köln” bij Matthias Buchholz. Ook studeerde hij bij Nobuko Imai aan de “Haute École de Musique de Geneve” in Zwitserland.
Hij won prijzen bij verschillende concoursen, waaronder een 2e prijs tijdens het 7e “Yuri Bashmet International Competition” in 2011 in Duitsland en in 2010 tijdens de “International Brahms Competition” in Pörtschach in Oostenrijk. Hij won de eerste prijs van de Neva Foundation tijdens de “Verbier Festival Academy”in 2011 in Zwitserland en hij is een van de deelnemers aan het “Yehudi Menuhin Live Music Now” project in Duitsland.
In juni 2012 nam Georgy deel aan het “Chamber Music Connects The World” festival in Kronberg, waar hij samen musiceerde met grote musici als Christian Tetzlaff, Yuri Bashmet, Gidon Kremer en Steven Isserlis. Tevens werd hij uitgekozen mee te werken aan zowel de “International Music Academy Switzerland” in 2011, 2012 en 2013 als aan de IMS van Prussia Cove (UK) in april 2012 en 2013. Hij nam deel aan veel verschillende festivals, zoals het “Bellerive Festival”, “Aurora Chamber Music Festival”, “JazzFest Bonn, “Open Chamber Music Week” in Prussia Cove en vele andere. Georgy kreeg masterclasses van Steven Isserlis, Ivry Gitlis, Kim Kashkashian, Garth Knox, Tatjana Mazurenko, Seiji Ozawa, Lawrence Power, Pamela Frank, Gabor Takacs-Nagy, Ferenc Rados, Antoine Tamestit, Lars Anders Tomter en anderen. e “Deutsche Stiftung Musikleben” heeft hem een altviool van Bernard Simon Fendt in bruikleen gegeven.
Daniel Austrich, viool
De in St. Petersburg geboren violist Daniel Austrich combineert de traditie van de beroemde Russische vioolschool met de zeldzame beheersing van de verschillende repertoiresoorten, zowel solo als in de kamermuziek.
Zijn interpretatie van het vioolconcert van Tschaikovski wordt door de Cologne-Bonn Music Calender wel vergeleken met de de stijl van een jonge David Oistrakh en het tijdschift “The Strad” vergelijkt zijn vertolking van het Brahms vioolconcert met die van Christian Tetzlaff.
Sinds zijn debuut op 11-jarige leeftijd met de St. Petersburg Camerata in de Grote Zaal van de St. Petersburg Philharmonie, heeft Daniel met vele orkesten opgetreden, waaronder het Moskou Philharmonisch Orkest, het Moskou Staats Symphonie Orkest, het Zürich Kamerorkest, Nieuwe Philharmonie Keulen, Charleston Symphony Orchestra, Orquestra Sinfonica de Navarra, New Japan Philharmonic, Jerusalem Symphony, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra en vele andere.
Daniel heeft kamermuziek gespeeld met o.a. David Geringas, Nobuko Imai, Itzhak Perlman, Donald Weilerstein, Vassily Lobanov, Arto Noras, Antoine Tamestit, Ian Fountain en Pamela Frank.
Hij debuteerde als altviolist tijdens het Dyaghilev Festival samen met het David Oistrakh Quartet in april 2014.
In zijn geboortestad St. Petersburg studeerde Austrich bij Alla Aranovskaya, eerste violiste van het St. Petersburg Quartet, en later aan het Oberlin Conservatorium aldaar. Daarna vervolgde hij zijn studie bij Victor Tretyakov aan de Kölner Musik Akademie.
Sinds 2012 maakt hij deel uit van het Michelangelo String Quartet.
De in St. Petersburg geboren violist Daniel Austrich combineert de traditie van de beroemde Russische vioolschool met de zeldzame beheersing van de verschillende repertoiresoorten, zowel solo als in de kamermuziek.
Zijn interpretatie van het vioolconcert van Tschaikovski wordt door de Cologne-Bonn Music Calender wel vergeleken met de de stijl van een jonge David Oistrakh en het tijdschift “The Strad” vergelijkt zijn vertolking van het Brahms vioolconcert met die van Christian Tetzlaff.
Sinds zijn debuut op 11-jarige leeftijd met de St. Petersburg Camerata in de Grote Zaal van de St. Petersburg Philharmonie, heeft Daniel met vele orkesten opgetreden, waaronder het Moskou Philharmonisch Orkest, het Moskou Staats Symphonie Orkest, het Zürich Kamerorkest, Nieuwe Philharmonie Keulen, Charleston Symphony Orchestra, Orquestra Sinfonica de Navarra, New Japan Philharmonic, Jerusalem Symphony, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra en vele andere.
Daniel heeft kamermuziek gespeeld met o.a. David Geringas, Nobuko Imai, Itzhak Perlman, Donald Weilerstein, Vassily Lobanov, Arto Noras, Antoine Tamestit, Ian Fountain en Pamela Frank.
Hij debuteerde als altviolist tijdens het Dyaghilev Festival samen met het David Oistrakh Quartet in april 2014.
In zijn geboortestad St. Petersburg studeerde Austrich bij Alla Aranovskaya, eerste violiste van het St. Petersburg Quartet, en later aan het Oberlin Conservatorium aldaar. Daarna vervolgde hij zijn studie bij Victor Tretyakov aan de Kölner Musik Akademie.
Sinds 2012 maakt hij deel uit van het Michelangelo String Quartet.